پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی که در آن به بررسی (چارچوب) ادبیات نظری و پیشینه نظری پژوهش در تحقیقات داخلی و خارجی می پردازیم.

مشخصات فایل

تعداد صفحات 57
حجم 191 کیلوبایت
فرمت فایل اصلی docx
دسته بندی علوم پایه

توضیحات کامل

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری خودپنداره تحصیلی عنوان این پژوهش می باشد که در ان به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم. 

 

 

در سال هاي اخير ،  اين نظريه كه استعداد هر فرد به عنوان تنها عامل مستقل در تحصيل نقش دارد مورد ترديد قرار گرفته و بر خودپنداره تحصيلي و تأثير آن در انگيزه پيشرفت تحصيلي تكيه شده است  . خودپنداره تحصيلي ، يك از عوامل مؤثر  بر پيشرفت تحصيلي و عبارت از نگرش كلي فرد نسبت به توانايي هاي خودش در رابطه با يادگيري آموزشگاهي است . تصور مثبت فرد راجع به خود ، نه تنها مي تواند در تحصيل وي تأثير بگذارد ،  بلكه اين تصور عاملي مثبت در جهت رسيدن به كمال مطلوب در امر تحصيل نيز هست و بر عكس ،‌دانش آموزاني كه احساس خوبي درباره توانايي خود ندارند ، حتي بدون توجه به نژاد و رنگ پوست ، به ندرت در فعاليت هاي تحصيلي خود موفق هستند.  به اعتقاد بلوم ، از نظر دانش آموزان ، مواد درسي آموزشگاه واحدهاي كاملاً‌ مجزا  از يكديگر نيستند؛‌  از نظر او ‌هر ماده درسي قسمتي از فرايند كلي آموزش و آموزشگاه است .

 

 

 

  دانش آموز در جريان آموزش ،‌نگرش و علاقه كلي نسبت به درس و مدرسه پيدا مي كنند كه ممكن است ويژگي هاي ورودي عاطفي آنان را درباره اغلب تكاليف يادگيري يا مواد درسي  و درس هاي مختلف در چارچوب فعاليت هاي آموزشگاهي  تحت تأثير قرار دهد.   مفهوم خوپنداره تحصيلي و انگيزه  پيشرفت تحصيلي به نوع عواملي كه افراد به موفقيت هاي خود نسبت مي دهند وابسته است ،‌يعني دانش آموزي كه خود را موفق مي داند موفق تر و بر عكس ،‌دانش آموزي كه خود را ناتوان مي بيند ناموفق تر است.   هنگامي كه فرد ،‌تصور خوبي درباره خود دارد احساس مي كند كه موجودي تواناست و با اطمينان فكر مي كند و مي كوشد كه رفتارش توآم با موفقيت باشد تا بعدها موجب افزايش احساس ارزشمندي اش شود؛ اما بر عكس، دانش آموزي كه خود را ناموفق مي داند عملكرد تحصيلي اش پايين تر از سطح استعداد و توانايي هايش ذاتي اش است؛ يعني در واقع، اين دانش آموز توانايي موفق شدن را دارد ، اما به دليل عواملي غير از هوش نمي تواند به حد مورد انتظار برسد، زيرا مي پندارد  كه ناتوان است . فردي با احساس بي لياقيتي يا بي كفايتي ،‌احساس مي كند كه نمي تواند چيزي را يادبگيرد و در نهايت،‌در انجام تكاليف جديد احساس درماندگي و ترس از خود بروز مي دهد(برتت ،‌پيلي و دادت 2003 ترجمه حسین پور،1389).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

تعریف نظری خودپنداره تحصیلی

تعریف عملیاتی خودپنداره تحصیلی

فصل دوم چارچوب نظری و پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی

مقدمه
2-13خود پنداره
2-14نقش اسناد در خود پنداره تحصيلي
2-15خودپنداره تحصيلي
ارتباط خودپنداره تحصيلي با پيشرفت تحصيلي 

پیشینه تحقیق
تحقیقات انجام شده خارجی
تحقیقات انجام شده داخلی

منابع و مآخذ
منابع فارسی
منابع انگلیسی

 

توضیحات بیشتر و دانلود

صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *